Wednesday, January 4, 2012

Bohemian Style/Bohem Tarzi

Yarını düşünmeden, özgür ve tasasız yaşayanlar için kullanılan Bohem; 1970′li yılları etkisi altına alan özgür bir stil. O yıllarda yarınını düşünmeden yaşayan edebiyat ya da sanat çevresinden kişilerin yaşam tarzını anlatıyor.Sanirim biraz da benim tarzimi... dusunsenize kopegimin adi '' HIPPY'';)


Moda, her şeyden etkilendiği gibi Bohem stilinden de zaman zaman etkilendi. 2005 yaz sezonunda, Sienna Miller’ın Bohem stilini yansıtan Hippievari giyim tarzı moda olmuş; büyük hasır şapkalar, yere kadar uzun kat kat etekler, metal tokalı geniş kemerler, espadrillerle bu stili günümüze uyarlamıştık.




Parlak renkli ve dokulu döşemelikler, desenli yatak örtüleri, dekoratif yastıklar, cibinlik ve hatta dikmeli bir
karyola da tercih edilebilir.



   Bohem tarzı, farklı dönem ve bu dönemlerin stillerini sanatsal ve zeki bir şekilde birbiriyle harmanlamaktır.

Bohem dekorasyon tarzının en belirgin özelliği bolca aksesuar kullanımı. Eğer iyi bir koleksiyonerseniz işiniz kolay. Gezilerden hatıra olarak aldığınız her şeyi dekorasyon içinde rahatlıkla değerlendirebilirsiniz. Eski kitaplar, vintage haritalar, abartılı ebatta cam aksesuarlar, müzik aletleri, süslemeli metal kutular ve hatta eski fotoğraflar bile büyületici bir etki yaratılabiliyor.

Bohem stilinde bol yapraklı, çiçekli bitkiler de atmosferi destekler nitelikte kullanılır.


Son derece artistik ve geleneklerden uzak bir tarzdır. Desenler çokça kullanılır ve genellikle birbiriyle uyumsuzdur.

15 comments:

  1. bohem tarzı , egzotik dokunuşlar ve hippi ruhuyla beni de kendisine çekiyor...

    ReplyDelete
  2. Zeynep yorumunuz icin tesekkur ederim..

    ReplyDelete
  3. adresimi blogdan kurtaramadim:( ama farkli bir yol bulup; sonunda yaklasik bir ay once kaldirdigim yorumumu simdi yeniden koyuyorum:) araya yiginla sey girmis, yinede hepsine yetismeye calisicam =P

    'Bohemian style'in sana uydugu bir gercek Ayfcim, aslinda bana da yakin, ama sen daha cok yansitiyorsun, blogunun tarzinda bile hissediliyor bu:)
    evine konuk olmus gibi hissettim kendimi:)cok optum '

    ReplyDelete
  4. Canim Aysencim
    Bu yayini cok begenerek gercekten kendi zevkimi yansittigini dusunerek yaptim.Zevklerimiz cok yakin oldugu icin seninde begeneceginden emindim.
    Yorumunu tekrar yazdigin icin tesekkurler hayatim..mwahh

    ReplyDelete
  5. Bu posta da bayildim tabi ki : ) O cobalt mavisi kapinin guzelligi, o bol lilali morlu 4 lu kolajdaki herseyi cok sevdim, ozellikle ikili takim kadife lila koltuklari. Bol kitapli somine kosesi de hayalimdeki gibi : ) Ve de sondaki kuvet lavabo kolaji da benlik : )

    ReplyDelete
  6. Gecen sene hazirlamama ragmen o kadar cok sevmistim ki bu post'u, zaman zaman geri donup bakiyorum hala ;0)

    ReplyDelete
  7. Ayfer Hanım merhaba,
    Yazınızda keyifle gezindim:)
    Evet evde etnik/bohem detaylar kullanmayı severim ama aynı zamanda şık bir etki de yakalamam lazım (eh ne de olsa bir Terazi/Yay'ım ben:)) bu yüzden de sevdiğim tarzları birbirine karıştırmaktan hoşlanıyorum:) Uzakdoğu bir dresuarın üzerine provansal saat asabilirim mesela (benim antredeki görüntü tam da bu:)))
    Eklektik güzeldir, candır;)
    Sevgiler

    ReplyDelete
  8. Himm simdi antrenizi cok merak ettim ;) Provence kelimesi beni benden aldi ahh bu yaz oralari gorecegim ve umarim cok $ik aksesuarlar bulabilirim..
    Ziyaretiniz ve yorum icin cok tesekkurler..sevgiler

    ReplyDelete
  9. Provence'ta harika şeyler bulacağınızdan hiç şüphem yok;)
    Burası da benim antrem.. http://smyrnetalya.blogspot.com/2013/02/feng-shui-dekorasyon-mevzusu.html
    Bu yaz oğlum biraz daha büyümüş olacak, buraya bir boy aynası ilave etmeyi düşünüyorum:) ve bir de bir tabure/puf..
    Sevgiler

    ReplyDelete
  10. Ayna cok guzel ama ben cini karolara bayildim ;) Iyi dusunmussunuz pufda cok yakisir girise..
    Bugunku post'da ilgimi cekti, birazdan detayli inceleyecegim..
    Iyi geceler sevgili Aysegul <3

    ReplyDelete
  11. Aynayı severek almıştım ama bir boy aynası daha çok işimi görecek:))
    Evet çini karolar pek yakıştı, ilk görüşte aşk bizimkisi:)
    Sevgiler

    ReplyDelete
  12. Yazlik evimin mutfagina cini karolar dosettik bu yaz. Bir ara post hazirlamayi dusunuyorum, sanirim begenirsiniz ;) Mutlu haftasonlari sevgili Aysegul <3

    ReplyDelete
  13. Ayy ne guzel, tam size uygun taamM ;-)

    ReplyDelete