Tuesday, February 19, 2013

Tanitim ve Mim !

Lulu's Life blogunun sahibi sevgili Lulu , dun mim konusu 'basucu kitap kulesi' olan bir post hazirlamis . Bu yayinda , M. İlin – E. Segal'in '' Insan Nasil Insan Oldu '' kitabi ilgimi cekti ve hemen '' biraz oku sonra al ''sitesinde kitabi arastirdim . Malesef bu kitap ‘’Dukkan.Birazoku’’da yoktu ama uzun zamandir takip ettigim bu siteyi sizlerle paylasmak istiyordum bu hatirlatma vesile oldu . Insan Nasil Insan Oldu ile detayli bilgiye buradan ulastim .

Eskiden dikkatimi ceken kitaplarin sayfalarini karistirir , arka yuzlerindeki bilgileri okuyarak fikir sahibi olmaya calisirdim . Teknolojik gelismelerle bu klasik davranisim sekil degistirdi , artik kitaplar ve yazarlari hakkinda bilgi alabilecegim , yorumlari okuyabilecegim internetteki kaynaklari kullaniyorum . Bahsettigim '' biraz oku sonra al '' sitesi de bunlardan biri . Arastirdiginiz kitabin , ilk sayfalarini okuyarak satin almadan once bilgi sahibi olabilirsiniz . Ben bu siteden cok memnun kaldim , facebook sayfalarindan da kampanyalari ve yeni cikan kitaplari takip edebiliyorum .

Sevgide oldugu gibi , bilgide paylasildikca guzel . Bilgi dolu paylasim gunlerimizin olmasi dilegimle ikinci konuya geciyorum J


Sevgili Pollyanna beni mimlemis , kendisine tesekkur ederim . Gecikme icin ozur dileyerek hemen sorulari cevaplamaya basliyorum .

1) Burcunuz nedir ?

Burcum yay ! Ozgurlugume duskunum , yeni seyler ogrenmeyi , yeni kesifler yapmayi , seyehat etmeyi severim . Idealistimdir .  Hassas ve kirilgan bir yapiya sahip olmam , fazla sabirsiz davranmam , maymun istahli olmam kendimde sevmedigim ozellikler .

2) Fotografi ceken misiniz , cekilen mi ?

Fotojenik olmadigimdan cogunlukla ben fotograf cekerim J Bazen cekimleri abartsamda , etrafima sikinti versemde fotograf cekmeyi seviyorum . 

3) En sevdiginiz yemek ?

Himmm bu konuda biraz fazla hassasim , yemek secerim . Vejeteryan degilim ama et urunlerini yiyemiyorum. Bugunlerde yiyemediklerime  tavuk da dahil oldu . Gezdigim ulkelerin yoresel yemeklerini tatmayi , degisik soslari , hamur islerini ve zeytinyagli yemekleri cok severim . 

4) Pazar gununun sikintisini atmak icin neler yaparsiniz ?

Bu konuyla ilgili post yapmistim J Pazar gunleri , tatil gunu oldugu icin hic bir sekilde sikilmam . Ailemle bir arada yaptigimiz kahvalti o gunun en guzel zamanidir benim icin . Sonrasinda mutlaka bir ugras bulurum kendimi mutlu edicek . 

5) Vaz gecemediginiz makyaj malzemeniz nedir ?

Normalde cok makyaj yapan biri degilim ama disari cikarken mutlaka goz kalemimi ve rujumu surerim .

6) Dunya’da en cok gormek istediginiz yer ?

Bir degil bir cok yer var . Guney Fransa ‘ Provence ‘ bolgesi , Italya ‘ Tuscany ‘ bolgesi , Kuzey Avrupa ‘Scandinavia-fjord ’, Nepal ve Tibet , Cuba ve Fas ( Marrakech , Casablanca ) ilk aklima gelenler .

7) Sevdiklerinizi kiskanir misiniz ?

Kiskanclik dogal bir sey ama kiskanc biri oldugumu dusunmuyorum . ‘ Kiskanc degilim’ demenin de davranis bozuklugu oldugu soylensede ben yinede halimden memnunum  J

8) Keske bitmeseydi dedigin bir dizi var mi ?

Genelde muzik dinlemeyi televizyon izlemeye tercih ederim . Aksamlari  tv'de Discovery Channel , National Geographic Channel ve Mezzo  kanallari acik ve kumanda hakimiyeti esimde oldugundan dizi izleyemiyorum .

9) Kardesiniz var mi ? Varsa nasil bir duygu ?

Benim icin cok degerli olan bir kiz kardesim var . Su anda farkli ulkelerde olsak da , onun varligini bilmek , sikintilarimi , uzuntulerimi , keyifli anlarimi , heyecanimi paylasacak kardesimin olmasi cok guzel bir his .

10) Okumayi sevdigin kitap bir kitap turu ?

Biyografi tarzi kitaplari , Dunya klasiklerini ve roman okumayi seviyorum .

11) Hayatinizda donum noktasi olan yas nedir ?

Hayatimda ebeveynlerimi kaybettigim , evlendigim , cocuk sahibi oldugum , mutlu ve uzuntulu bir kac donum noktasi var .

Hakkimdaki 11 gercek :

- Cok sevdigim esim ve hayatima anlam katan , yasam sevincim biricik kizim ile cekirdek bir aileyiz .

- 20 sene piping designer olarak calistim simdi emekliyim .

- Seyehat etmeye bayilirim . Yeni yerler gormeyi , yeni kulturleri tanimayi severim .

- Alisverisi cok severim ama ayni zamanda tutumluyum . Her gittigim yerden mutlaka sabun alma takintim var .

- Surungenler ve hasaratlar haricinde hayvanlari severim . Ozellikle atlari ve kopekleri cok severim . Hippy adinda English Cocker Spaniel bir kopegim var .

- Kitap okumayi , film izlemeyi , hobilerle ugrasmayi severim .

- Maymun istahliyim ama sabirsiz oldugumdan yaptigim seyin bir an evvel bitmesini isterim , islerimi yarim birakmam .

- Romantik ve hayalperestim .

- Dogayi ve dogalligi cok severim .

- Titiz degilim ama tertipli ve topluyum , hijyene onem veririm .

- Ozgurlugume duskunum .

Kendimi sanki lisede anket defteri cevapliyormusum gibi hissettim J

Diger bir mim ise sevgili Aylin'den . Beni dusundugu icin cok mutlu oldum , tesekkur ederim . Mimin konusu , favori uc kisisel bakim urun hakkinda bilgi vermek .
Aylincim bu konu ve kullandigi urunler hakkinda cok detayli bir post hazirlamis . Benim bu konu hakkinda yazicaklarim cok kisitli . Normalde fazla makyaj yapmiyan biriyim .
Ozellikle yasim geregi cildime ozen gostermem gerektigini bilmeme ragmen bu konuda oldukca deneyimsiz ve tembelim Uzun bir sure Lancome yaslanma karsiti gece gunduz urunlerini , goz alti kremlerini ozensiz olarak kullandim . Simdi ise usengecligimden 7 etkiyi tek bir kremde etkinlestirmis OLAY'in Total effect yaslanma karsiti ve lekelere karsi bakim kremini kullaniyorum . Baku'nun sert ve soguk havasina karsi iyi bir nemlendirici , memnunum J  HYDROFACE Anti-Aging System 2 adim , kremlerinin cok etkili oldugunu duydum ama burada bulamadim . Bir sonraki deneyecegim urun bu olacak sanirim .


Gorevlerimi yerine getirmenin mutluluguyla ,
tum guzellikler hepimizin olsun , sevgiyle kalin Y  

4 comments:

  1. Canim oncelikle postta kendi ismimi gormek muthis guzel oldu ! cok mutlu oldum.. Insan nasil insan oldu inanilmaz bir calisma. Bulmasi satin alinmasi da pek zor.. Biz de ciddi bir kitap okuyucusu bir buyugumuzden aldik ama yerine yeni bir kitap alip koymak icin ne yaptiysak kitaba ulasamadik.. Eger bulursan mutlaka bende bilmek isterim.. Gitmeyi istedigin yerler icin de ilk destinasyon Provence ! Ve biliyor musun biletimizi 2 ay kadar once kestirdik ! :) Yaz tatilimizin ilk kismini o bolge de hem Provence hem de Cot d'Azur'da yapacagiz.. Nefis bilgilerle donecegim ve umarim sana da detayli bilgiler vermis olacagim ;) Bu post harika oldu ! senin hakkinda daha cok fikrim var ve simdi daha da cok tanimak istiyorum ! (yasini da cooook merak ettim -Aylin'cigimden biraz fikrim var ama tam olarak bilmiyorum- simdi soyleme sakin.. surpriz olsun..) Bir de maymun istahliyim demissin ama eger baslagin isi bitiriyorsan ben sana boyle hitap edemem ! :)))

    ReplyDelete
  2. Lulucum senin sayfani o kadar begeniyorum ki o seref bana ait canim, ustelik bahsettigin konu uzun zamandir aklimda olup, paylasmak istedigim site icin bana ilham verdi. Kitabi arastirirken ‘’ idefix.com’’ da satildigini gordum belki oradan isteyebilirsin.
    Provence geziniz icin sizin adiniza cok sevindim. Internetten bolge hakkinda epey yazi toplamistim ama senin bilgilerin benim icin daha degerli olucak. Post’ta detay vermemistim, bolgede gormek istedigim yerler icinde Cot d'Azur', Cannes, Saint-Tropez, Nice ve Monako’da var. Tabii o kadar yeri gormek icin uzunca bir zamana ihtiyacimiz olacagindan ancak onumuzdeki senelerde yapabilecegiz bu tatilimizi 
    Yasimdan istedigin icin bahsetmiyorum yoksa benim icin sorun yok :p Umarim en kisa zamanda gorusebiliriz.

    ReplyDelete
  3. Evet yine geldim, sakin sakin okudum : ) Lulu paylasinca o kitabi ben de merak etmistim, ismi yakaliyor insani : ) dukkan birazoku yu da not ettim, merak ettigim kitaplar icin yardimi olacaktir. Anket sorularinda da seni daha iyi tanimak cok hosuma gitti, bulusmamizda anlatmaya vakit bulamadigimiz bazi seyleri burada gordum. Ve Provence, ahhhh benim de hayalimdeki yer, 3 kere gezdik ama baya buyuk bir yer bitirmek zor ve insan gordugu yerleri yine gormek istiyor, bu yaz biz de istiyoruz, hem de belki Lulumlarla ayni donemde : ) Toskana gezinizde sizi gorucek olmak da harika olacak, birlikte gezeriz bazi yerleri : ) Ve son olarak, kullandigin urunu paylastigin mimi yaptigin icin de cok tesekkur ederim : )

    ReplyDelete
  4. Tekrar hos geldin canim :)
    Ne teseduf ki bende bugun Provence ile ilgili post yayinladim ;0) Ve ahHh Provence, sanirim bizde bir kac kez gidebiliriz oraya, daha gormeden asik oldum :p
    Umarim Provence tatilini sevgili Lulu ile ayni doneme rastlatirsiniz, cok guzel vakit gecireceginize eminim. Birlikte olmanizin diger hos bir yani benide sIk sIk hatirlarsiniz ;) Toscana gezisinde senin tavsiyelerine cok ihtiyacimiz olucak :)
    Mim icin beni dusunmene cok mutlu oldum asil ben sana tesekkur ederim <3

    ReplyDelete