Monday, December 16, 2013

Kanada - Toronto Seyehati

Nihayet verdigim sozu yerine getirebiliyorum , 2013 yilina veda etmeden bu sene gerceklestirdigimiz Kanada ve Kuba seyehatlerimizden aklimda kalanlari aktarmaya calisacagim .

Bu yaz harika bir seyehat gerceklestirdik ve bir tasla iki kus vurduk . Toronto'da yasayan canim kardesim ve ailesiyle ozlem giderdik , yillar sonra birlikte tatil yaptik , beraber cok hos vakit gecirdik . Oraya ait anilari yazmak ve  fotograflarla da olsa orayi yeniden yasamak iyi gelecek eminim .

Benim izlenimlerime gore Toronto Dunya'nin en yasanabilir ve en etnik , guvenli , dogasi muhtesem , aktivitesi bol tipik kozmopolit bir Kanada sehri . Cesitli irk , inanc , yasam tarzi olmasina ragmen saygi , sabir , tolerans ve hosgoru hakim insanlarda . Yasamak icin gercekten cok guzel , refah seviyesi yuksek , Jazz festivallerinin , cesitli kulturel ve sportif aktivitelerin ve halka acik en buyuk film festivalinin duzenlendigi zengin bir yer . Toronto , 1812 Savasi sirasinda ABD birliklerince işgal edilip yakilmasindan sonra gunumuze yakın bir tarihte , 1834'te yeniden kurulmus . Bunun etkilerini binalar , sokaklar ve insanlar uzerinde gormek mumkun . Her yer yeni , herkes modern ama tarihi dokusu da korunmus . Bu modern kentin siluetini olusturan bina ve yapilardan en dikkat cekici olanı "CN Tower" diyebiliriz .


Kardesim ve ailesinin Mississauga'daki evleri . Toronto'nun batisinda Ontario golu kiyisinda yerlesim birimi olan Mississauga Kanada'nin altinci buyuk sehriymis .



 1896 km uzunlugundaki Yonge Street Dunyanin en uzun caddesi ve Toronto'nun ana arteri . $ehir planlamasi west-east olarak Yonge Street'e gore duzenlenmis .




1950'li yillarda insa edilmis , klasik goruntulerinden hic bir sey kaybetmemis evlerin ve yasli agaclarin bulundugu The Queensway/Queensway Avenue , beni en cok etkileyen cadde idi .

Toronto kolaji .. Toronto siluetinin simgesi CN Tower (533.33 m) , konserlerin, festivallerin ve sanat olaylarinin yapildigi meydan Nathan Phillips Square , Kuzey Amerika'nin en buyuleyici muzesi ' Shoe Museum ' , $ehrin en populer fotograf cekilen yerlerinden biri Humber Bay Arch Bridge , Marilyn Monroe lakaplı Absolute Towers , Toronto'nun yazlik bolgesi ' Beaches ' , Ontario golu ve gol manzarali Residence'lar .


The Distillery District – Gooderham ve Worts , 1860'larda Dunya'nin en buyuk icki imalathanesi iken 1990'larda kapatilmis ve alan Toronto'nun en zevkli tasarimci butiklerin , dev metal heykellerin , e$siz kafelerin , nefes kesen sanat galerilerinin , siradisi tasarimli dis cephelerle gorsel acidan en zengin yerlesimin bulundugu tarihsel bolge haline donusturulmus . Ayrica film endustrisinin bir cok populer filmleri bu bolgede cekilmis .

Ontarıo golu uzerınde bulunan Central Island-Toronto Adalari feribotla sadece on dakika uzaklikta . Bisiklet gezileri ve eglence dolu bir gun gecirmek icin harika bir kacis noktasi . Donus yolunda sehri izlemek muhtesem bir deneyim .

Islangton village tarihi bir koy . Bu koyun ozelligi ise Mural Artist John Kuna'nin , Kanada'nin tarihsel figurlerini binalarin duvarlarina cizmesi . http://www.johnkuna.com/

Niagara on the Lake – Niagara $elaleleri yolunda son derece guzel ve turistik bir sayfiye kasabasi .

Niagara $elaleleri , Kanada'da gorulecek populer turistik noktalarin basinda . Doga harikasi bir bolge , Dunyada tek ters akan selale . Etkili goruntusu ve suyun siddetli sesi insani buyuluyor . Inanilmaz heybetli , gercekten gorulmesi gereken muthis bir yer . $elalenin uzerindeki Rainbow koprusu , Amerika kitasi ile Kanada'yi birbirine bagliyor . Genellikle tek bir selale olarak bilinsede aslinda uc selaleden olusuyor . Kanada tarafinda kalan ve en buyuk olan ' Horseshoe ' , Amerika tarafinda American Falls ve Bridal Veils Fall .

Kucuk bir not : Kanada’nin bayragindaki yaprak ile ilgili . Bu yaprak akcaagac , yani Maple denen agacin yapragi ve cok sifali imis . Bu agaclarin ozunden Maple Syrup (Akcaagac $urubu) denilen tatlandirici elde ediliyormus .


Tabi her guzel sey bir yerde bitiyor. Toronto'daki gunlerimiz dolu dolu , muhtesem ve unutulmayacak anılar ile doluydu . Ayrilmak cok uzucuydu , ailemi ve oralari cok ozluyorum . 

In the Skin of a Lion – Michael Ondaatje
Sri Lanka kokenli Kanadali yazar Michael Ondaatje’nin 1987 yilinda yazdigi bu roman Toronto’da gecen en guzel romanlar arasinda sayilmakta imis . Ben muthis begendim, okumanizi tavsiye ederim .

Herbie Hancock's "Imagine", Toronto'da surekli dinledigimiz  bir sarkiydi . Simdilerde ne zaman calsak , ayni duygulari yasiyoruz , o anki hatiralarimiz canlaniyor 

4 comments:

  1. Ayfercim, bayildim Toronto bloguna..
    Bana tekrar yazi hatirlatti.
    Ben de tam "Baldizlarla Birlikte" blogu hazirliyordum, benden evvel davrandin..!
    Yine bekleriz..
    Sevgilerimle
    TT

    ReplyDelete
  2. Tesekkur ederim Lutfucum, begendigine sevindim. Bende bu post'u hazirlarken o gunleri tekrar yasadim, cok keyif aldim.
    Sen ''Yildizlarla Birlikte'' post'unu hazirlamaya devam et lutfen cok merak ettim, sabirsizlikla bekleyecegim ;)
    Optum canim <3

    ReplyDelete
  3. Canimm, geldiginiz icin asil biz size tesekkurler ediyoruz, bizlere dunyalar kadar mutluluk verdiniz..Senelerdir hayalini kurdugumuz, cok guzel vakitleri gecirdik birlikte, ozlem giderdik, tatile gittik, unutulmayacak anilar biriktirdik yeniden:)) Ayrildigimiz icin hic uzulme Ayfercim, Insallah farkli sezonlarda yine geleceksiniz, kisin bekliyoruz; sidewalk ve driveway deki karlari kuremeden Kanada'da kis yasadim denmezz..(daha eksi 36da deckte sicak sarap icecegiz), sonra biliyorsunuz, sonbaharda da bekliyoruz, arka bahcedeki yapraklari birlikte toplayip ontarafa yigmadan, kirmizi-sari-yesilin onlarca tonunu bir agacta gormeden, nehir kiyisinda; olmeye gelen somonlari seyretmeden Kanada'da sonbahari yasadim denmezz:))

    Haarika bir post olmus Ayfcim, yasadiklarimizi ancak boyle ozetleyip, guzel toparlamissin..kutluyorum seni<33
    ..ve beni affet, bu kadar gec kaldigim icin <33<3
    kocaman sarildimm...*X)

    ReplyDelete
  4. Canim Aysenim, ozlem o kadar cok artti ki, birde sonbahar ve Ki$ aylari icin o kadar cezbedici seyler yazmissin ki kesin gelicegiz gibi gorunuyor ^_*
    Ama once bu yaz sizi bekliyoruz, yine birlikte bu sefer baska mekanlarda harika gunler gecirecegiz, ozlemimizi giderecegiz ondan sonra program yapmaya baslariz :)
    Guzel yorumun icin cok tesekkur ederim hayatim ..
    Bende komacan optum <3<3<3

    ReplyDelete